Mezipodniková fúze. První nebezpečné období nastává bezprostředně po jejím oznámení – příliš nejistoty a málo seriózních informací může způsobit zmatek. Práce však musí být udělána, zákazník spokojen – nejdůležitější je zvládnout zvládněte emoce zaměstnanců. Zvyšte jejich informovanost, věnujte se znovu těm nejlepším z nich – udržujte jejich motivaci. Zdůrazněte, že sloučení je příležitostí i k tomu začít dělat věci lépe.
Další kritické období přichází krátce po spojení společností – výkonní ředitelé jsou odpovědni za stabilizaci podnikové kultury a vztahů. Většinou bývá tento faktor podceňován, přestože se významnou měrou podílí na produktivitě. Komunikace je klíčem k úspěchu. Slučování podniků bývá pro vedoucí pracovníky jednou z největších výzev a vyžaduje nejen dovednosti nejen manažerské, ale i sociální. Zdroj: Management First - články z oblasti managementu, marketingu, IT a lidských zdrojů Zobrazit přehled článků ze zdroje Management First