Úspěšný manažer musí být schopen jak orientace na úkol (což zahrnuje samostatný úsudek, dotažení věcí do konce, soustředění na detaily...), tak na metodu jeho splnění (ta zase předpokládá tvůrčí a flexibilní myšlení, týmovou práci a zaměření na lidi, vize a hodnoty...). Oba druhy dovedností jsou důležité a musejí být v rovnováze. Většina manažerů však inklinuje k jednomu způsobu vedení. Součástí článku je podrobná tabulka, pomocí níž lze zjistit, který styl preferujete.
Jestliže máte sklon jednat nezávisle, posuzujete věci objektivně a logicky, míváte vyhraněné názory, patříte ke skupině orientované na úkol. Jednáte-li spíše intuitivně, dáváte přednost týmové práci, rádi nasloucháte názorům druhých a necháte se unést velkými myšlenkami, váš styl vedení upřednostňuje spíš metodu. Chcete-li uvést oba způsoby do rovnováhy, věnujte každý den deset minut přemýšlení, jak jste se chovali minulých 24 hodin a jak popřípadě v dalším dni styly vedení vyrovnat.