Servisní firma má hlavní specializaci na sektor, který je předmětem outsourcingu. Využívá nejnovější poznatky a technologie. Jde tedy o získání konkurenční výhody díky technologickému náskoku. Další výhodou je zjednodušení manažerské práce a zploštění organizační struktury podniku - to umožňuje vyšší specializaci podniku a soustředění se na hlavní činnost podnikání. Článek vysvětlije, v čem spočívá ekonomická výhodnost. Dále je třeba opatrně formulovat vztahy mezi oběma stranami smluvního vztahu. V praxi českých podniků je v dnešní době běžně vyhledáván outsourcing zejména v oblasti informačních technologií, facility managementu (tj. zajištění ostrahy, úklidu, vybavení a údržby objektu), vedení účetnictví, hledání lidských zdrojů. V těchto oblastech je již známo mnoho příkladů jeho úspěšné aplikace. Outsourcing je však také zajímavou alternativou ve službách v oblasti životního prostředí a energetiky. Hlavní důvody pro využití outsourcingu jsou uvolnění kapacit pro svůj "core business", zvýšení konkurenceschopnosti firmy a přenos zodpovědnosti za podpůrné činnosti na externí subjekt. Zdroj: Business Info - Integrovaný systém informací pro podnikání a export Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Info