Lidé mají raději rutinu než změny

Změny nemá moc lidí rádo, ať už se týkají života soukromého nebo pracovního. Změny narušují naše rutiny a nikdy nevíme, co přinesou a zda obstojíme. Bojíme se hlavně kvůli svému selhání.

Manažer by měl své zaměstnance na chystané změny předem připravovat a měl by se jich ptát na názory a připomínky. Ovšem ne každý manažer může vědět, jak zaměstnance připravit a dosáhnout minimálního poškození. Manažerský přístup ke změnám může být zastaralý hlavně ve společnostech, kde už se žádná větší změna dlouho neudála.

Aby manažer předešel nepříjemným následkům změn, měl by své zaměstnance na takové situace stále připravovat. Měl by si v týmu vychovávat takové pracovníky, kteří stále usilují o zlepšení a o úspěch, který pak mohou vidět v přicházejících změnách a neváhají se chopit šance.

Velký problém změn je v tom, že přicházejí shora dolů. Lidé sice mohou vyvinout ideu pro nějakou změnu, ale musí také dosáhnout toho, aby přesvědčili vedení společnosti, což je mnohdy nemožné. Pak na změny reagují tím, žen „ti nahoře už nevědí, co si vymyslet, že je to hloupost a ať si to jdou sami vyzkoušet“.

Lidé mají dobrý důvod, proč vzdorují změně. Každý člověk chce dosáhnout cíle a mít skvělé výsledky – k tomu ovšem potřebuje rutinu.

-pk-
Zdroj: Suite 101 - databáze odborných článků nejen pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Suite 101