Přivést děti do podniku vyžaduje delikátní přístup, podněcovat je, aby roztáhly křídla, ale aby neuletěly moc daleko. Podle odborníků by dítě mělo obchod zakusit co nejdříve. Mohou se učit odmalička a mnoho z nich si vypěstuje intuitivní smysl pro byznys, což se jim bude v dospělosti hodit. Odborníci také doporučují, že by děti měly získat zkušenosti i mimo rodinný podnik. Po dostudování by si měli vybudovat vlastní osobnost a pracovní identitu mimo rodinu. Pak přijde nejtěžší rozhodnutí, který z potomků se stane příštím výkonným ředitelem podniku. Zakladatel se může rozhodovat mezi řadou kvalifikovaných kandidátů, svých synů, dcer, neteří a synovců. Zvážit by měl všechny možnosti, včetně přijetí člověka nepatřícího k rodině jako ředitele, a rozhodnout objektivně na základě silných a slabých stránek kandidátů.