Manažeři kterékoliv instituce nebo společnosti by si měli uvědomit, že krizová komunikace začíná mnohem dříve, než vypukne skutečná krize. Existuje totiž množství situací, které se dají předvídat nebo dokonce očekávat. Na krizové situace je třeba připravit se předem, aby management na místo technického řešení krize, nezačal řešit, kdo, co a jak poví médiím.
Ještě komplikovanější situace nastává tehdy, když se o krizi dozví management z médií a nemá potuchy o tom, co se ve společnosti děje.
Základem dobrého zvládnutí krizové komunikace je včasná a kvalitní příprava. Když má management vypracovaný manuál krizové komunikace, ušetří si spoustu času a nervů. V této souvislosti je také důležité nezaměnit si manuál krizové komunikace s krizovým manuálem, který popisuje postupy odstraňování technických příčin krize.
Čas je parametr, kterého máme v době krize vždy méně, než ve skutečnosti potřebujeme. Více či méně pravděpodobné situace, se kterými se můžeme potkat, je vhodné mít v manuálu rozdělené podle závažnosti.
-pk-