Podle serveru Management Today byste se měli zaměřit na následující tři klíčové oblasti.
1. Základní myšlenka
V korporátním světě se běžně sepisují strategie, kterým chybí základní nápad. Kreativní organizace naopak vycházejí z myšlenek, které jsou jednoduché a lze je popsat několika slovy. Od těch se pak odvíjejí všechna rozhodnutí a činy firmy.
2. Investice do kreativity
Kreativita není zadarmo. Firma musí investovat do správných lidí, výzkumu a vývoje a dlouhodobě udržitelné produkce. Nesmí se spokojit s tím, že na to „nemá rozpočet“.
Když vám chybí prostředky, najděte je. Mnohdy stačí jen přehodnotit priority. Přestaňte ke kreativitě přistupovat tak, jako by to byla poslední položka na seznamu investic, kterou vždy škrtnete jako první.
3. Kreativní génius
Nejkreativnější firmy jsou řízeny svými zakladateli, kteří jsou označováni jako brilantní vizionáři a kreativní géniové. I když vy takoví nejste, můžete se jimi inspirovat a zavést do vaší firmy jejich přístup.
Ukažte svou vizi a vyžadujte, aby ji všichni následovali. Mějte přehnaná očekávání a počítejte s občasnými nezdary. Umožněte kreativním lidem, aby navrhovali věci, se kterými byste vy sami nepřišli.
-kk-