Klíčovým faktorem úspěšné komunikace je však důvěra. A právě v tomto bodě je tato dovednost stále častěji zrazována. Obchodní partneři, zákazníci i zaměstnanci vidí všude kolem celou řadu důvodů, proč důvěrou neplýtvat: krachující firmy, nesplacené dluhy, tunelování, krádeže, lži, sliby a polopravdy.
Jak tedy přesvědčit zaměstnance, že mu nelžu? Jak tedy ujistit zákazníka, že mé zboží či služby jsou tak kvalitní, jak tvrdím? Jak získat jejich důvěru?
Především je třeba začít sám u sebe. Nelhat, neslibovat něco, čím si nejsem jistý, jednat s lidmi otevřeně, říkat na rovinu příjemné i nepříjemné věci, nepodvádět, nepomlouvat. A nejdůležitější krok: odbourat předsudky a sám nastolit klima důvěry.
**Datum vydání: IV/2002** Zdroj: CareerNetwork - portál mezinárodní neziskové organizace profesionálů pracujících s dospělými na změně jejich kariéry Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerNetwork