Jednotný systém dosavadní správy obsahu a správy znalostí navrhují odborníci proto, že se tyto dva systémy již delší dobu vzájemně překrývají. Tradiční definice správy obsahu jako řízení externích dat je velmi krátkozraká a nepřesná. Důležité je proto chápat obsah informací společně s jejich sdílením a rozšířit tak tuto definici o obsah interních informací, firemní znalostní a obsahovou strukturu, přístup k firemním datům a expertním informacím.
Společnosti tak mohou nejvíce získat tím, uvědomí-li si následující posloupnost kroků nutnou k efektivnímu sdílení informací a jejich obsahu: - Obsah sdílených informací se týká externích i interních lidí. - Obsah sdílených informací je nutné zařazovat do konkrétních částí firemní informační struktury. - Obsah sdílených informací je třeba klasifikovat a dávat k dispozici všem členům firmy. Je třeba vypracovat firemní strategii sdílení informací a jejich třídění podle obsahu. - Strukturované a sdílené informace mohu být úspěšným základem pro vytvoření firemního znalostního (např. e-learningového) portálu. - Strukturované a sdílené informace je třeba graficky zpracovat pro odhalení tzv. klíčových ukazatelů firemní výkonnosti. - Sdílení informací a jejich obsahu vyžaduje možnost personalizovaného vyhledávání a expertní analýzy. - Po expertní analýze by mělo následovat znalostní a obsahové provázání zaměstnanců s firemními experty. - Všechny výše uvedené kroky nyní vyžadují změnu firemního řízení a vzdělávání. - Dovršením celého procesu sjednocení správy obsahu a znalostí je monitorování firemních informací na intranetu a pokračující zdokonalování celého systému.