Odpovědnost managementu při řízení změn musí být stejná, ať dochází k přeměně celé organizace, nebo jen jednoho oddělení. Zahrnuje zejména jasnou vizi procesu přeměny, jmenování odpovědného pracovníka, sledování vývoje, formulování nových způsobů chování, zavedení struktury podporující změny, měření a hodnocení úspěchu, zpětnou vazbu, aktivní účast managementu, upřímnost a důvěryhodnost.
Samotná otevřená komunikace však při řízení změn nestačí. Je třeba zavést další zásadní postupy ve vztahu k plánování a analýze celého procesu.
- Zhodnoťte připravenost vaší organizace k účasti na změnách. - Vizi převeďte do podoby celkového plánu a časového rozvrhu. - Získávejte informace a určujte možné způsoby postupování. - Hodnoťte všechny možné dopady na organizační procesy, systémy, zákazníky a zaměstnance. - Plánujte nejvhodnější způsoby komunikace v průběhu změn. - Definujte individuální výhody. - Buďte upřímní, abyste si zasloužili důvěru.