Na druhou stranu správně vedená komunikace může v celkovém důsledku zlepšit produktivitu firmy. Stačí jen, aby zaměstnanci věděli, že se o jejich názor někdo zajímá, a znali cíle a dílčí mety firmy, případně konkrétní záměr. V době velké technické vyspělosti přitom máme mnoho prostředků pro vedení efektivní komunikace.
A co musí mít dobrý manažer na paměti, chce-li být (nejen) v interní komunikaci úspěšný? * Určit cíle komunikace, případně vyjasnit cíle firmy, * Umožnit porozumění konkrétním krokům firmy s ohledem buď na celý kolektiv nebo na každého zaměstnance zvlášť, * Fázi integrace, k níž dochází zejména při příchodu nových zaměstnanců nebo zavádění nové technologie, * Být upřímný, většinou je lepší, pokud se zaměstnanci dozvědí i špatné zprávy od vás, * Naslouchat zaměstnancům a respektovat je a jejich názory, * Ujasnit si priority ve sdělování zpráv, * Pomocí nástrojů komunikace dosáhnout objektivity, a * Měřit a kontrolovat efektivitu svého jednání, tedy komunikace se zaměstnanci a používat výsledky jako zpětnou vazbu. Article source RRHH - a Spanish website focused on HR Read more articles from RRHH