První otázka by měla být zodpovězena tak, aby umožňovala pouze jednu jasnou interpretaci. Dejme tomu firma McDonald´s – popis jejího cíle by mohl znít: Poskytuje rychlé občerstvení. Tato odpověď je však poněkud neurčitá, nedostačující. V ideálním případě by mohla znít například: Nabízí širokou nabídku jídel rychlého občerstvení za přijatelné ceny. Jestliže bylo před dvěma lety cílem vašeho podniku něco jiného než dnes, jde o první varovný signál. Otázka druhá: „Kdo jsou vaši zákazníci?“ – kde nakupují, jak k nim přistupujete, jaká je jejich kupní síla? Odpovědět na tyto otázky je třeba, jakmile se změní vnější podmínky trhu. V důsledku toho je možné změnit cílovou skupinu klientů, ale také celkové směřování firmy.
Co vás odlišuje od ostatních společností? Nejednodušší je extrahovat z vašich marketingových sloganů to podstatné – měli byte tak získat to, co vám dává převahu nad konkurencí, co způsobuje, že k vám zákazníci vracejí, odhalit hlavní silné stránky podniku. Vymezený cíl firmy může být jak zdrojem inspirace, tak určitou překážkou, pokud nerespektuje změny vnějších i vnitřních podmínek a současnou realitu.