Outsourcing může být strategickým nástrojem pro produktivnější a ziskovější firmy, pokud jej dokážou správně využít jako výhodu. Měly by vycházet z následujících kritérií.
- Daná aktivita není ústřední pro generování zisku firmy nebo konkurenčního úspěchu.
- Jde o rutinní práci, která firmě ubírá hodnotný čas a energii.
- Jde o úkoly, které jsou jednorázové nebo se opakují v cyklech.
- Je levnější zajišťovat dané aktivity externě než interně.
- Danou aktivitu lze interně vytvářet levněji, ale ubírá důležité zdroje, které mohou lépe posloužit jinde.
- Vyžadované dovednosti jsou příliš specifické, takže je nepraktické, aby se jim věnoval pravidelně interní zaměstnanec.
- Nejde o aktivitu, kterou zaměstnanci dělají rádi.
Když se rozhodnete pro outsourcing, držte se těchto tipů:
- Připravte se. Požádejte firmy ve vašem okolí o doporučení kvalitních partnerů a podívejte se na Internet, abyste získali lepší přehled o nabízených službách. Zajímejte se o reference.
- Vyberte kompatibilní firmu. Měla by rozumět vašim potřebám a nabízet případné úpravu smluv, nastanou-li neočekávané změny.
- Zaveďte standardy, které očekáváte. Outsourcing vás připraví o přímou kontrolu nad danými úkoly. Proto je třeba, abyste nového partnera předem seznámili se svými standardy, zejména v oblasti výkonnosti. Zaveďte je také do smlouvy.
- Zajistěte pravidelnou komunikaci. Rozvrhněte pravidelné schůzky, abyste zůstali v obraze a případně mohli diskutovat o problémech.
- Zajistěte pojištění pro případ nehod. Zajistěte záložní systém pro případ, že outsourcing nevyjde.
-kk-