Kdo přichází na trh nejrychleji?

Manažeři dnes čelí vysoce konkurenčním trhům, charakteristickým postupující globalizací,větší frekvencí uvádění nových produktů a kratšími životními cykly. Proto potřebují vědět, které země jsou nejinovativnější, kde uvádět nové produkty a jakou strategii zvolit. Centrum pro globální inovaci při Marshallově obchodní škole na americké University of Southern California tak sestavilo žebříček národů podle toho, jak rychle dokáží přicházet na trh s novými produkty.

Nejrychlejší je v tomto směru Japonsko a Norsko, před USA a některými významnými evropskými státy, jako je Velká Británie a Německo. Některé rozvíjející se země, jako Jižní Korea, však předstihly rozvinuté středomořské ekonomiky, například Itálii. Ukázalo se také, že rychlost uvádění novinek na trh je výrazně kratší u „zábavných“ produktů, jako jsou mobilní telefony, než u produktů spojených s výkonem určité práce, například sušiček oblečení.

Rychlost uvádění nových produktů na trh souvisí také s kulturními odlišnostmi, ty však postupně ustupují. Přesto se vyplatí zvolit při vstupu na nové trhy nejprve strategii tzv. vodopádu, která umožňuje různé strategie v různých zemích a následné učení z uvádění produktů v jednotlivých státech. Platí to především pro produkty spojené s prací, jako jsou myčky nádobí nebo kávovary, které jsou součástí národní kultury. U zábavných produktů, jako jsou mobilní telefony nebo digitální fotoaparáty, které mají univerzální dosah, je na místě zvážit strategii tzv. rozprašování, tj. uvádění na různé trhy zároveň.

-kk-
Zdroj: Newswise - americký informační portál pro novináře z oblasti lidských zdrojů, obchodu a vědy
Zobrazit přehled článků ze zdroje Newswise