Kdo chvíli stál, stojí opodál

Bez ohledu na to, zda věříte, že období ekonomické recese již skončilo, není pochyb o tom, že toto období změnilo obchodní uvažování a přineslo nové způsoby podnikání. Rychlost nástupu recese, stejně tak jako její hloubka, naučila firmy, že přístup „počkáme a uvidíme“ již nelze používat. Tahounem budoucích trendů je uvědomění, že firmy musejí být ochotny jednat rychle a rozhodně, chtějí-li přežít v rychle se měnícím prostředí. Zaměřit by se měly především na následující:

- Návrat finančního zdraví. Začněte se opět soustředit na základy, včetně řízení míry zadluženosti, posilování účetní rozvahy a revize obchodního modelu.

- Nové soustředění na zákaznické služby. Recese nás všechny naučila, že schopnost vidět zákazníka na prvním místě může přinést velké výhody.

- Přehodnocení pracovní síly. Obnovené soustředění na zákazníka nutí firmy také zaměřit se znovu na zaměstnance. Investice do lidí je přitom více než školení nových dovedností. Jde o to ukázat, že si jejich dovedností vážíte.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek