Každý začátek je těžký

V roce 1989 se Bob Buckman, šéf Buckman Laboratories, rozhodl, že zvítězí nad konkurencí díky znalostem. O tři roky později implementoval znalostní síť. Tato znalostní síť je dnes nedílnou součástí firemní kultury, ale cesta k tomu, aby se lidé naučili ji využívat, byla dlouhá a trnitá...

Buckman na to šel chytře. Byl si vědom toho, že lidé si nejlépe zvykají na nové věci, když jsou spojeny s něčím pro ně příjemným či zábavným. Proto pořádal například pro své zaměstnance různé soutěže, které měly vést k tomu, aby se lidé naučili do společné sítě svými znalostmi přispívat. Umožnil také zaměstnancům, aby systém otestovali v pohodlí domova – nenutil je k tomu, aby jej začali okamžitě používat v práci.

Autorka článku přináší další tipy od společnosti **Buckman** pro ty, kteří by chtěli implementovat správu znalostí ve své firmě:
* Jmenujte odborníky. Pro začátek je dobré, když každé diskusní fórum vedou dva odborníci, kteří sami aktivně kladou otázky. Příklady táhnou – postupně se zapojí i ostatní zaměstnanci.
* Názor každého se počítá. Každý člověk může přispět do diskuse svým tipem.
* Jste-li globální společnost, respektujte rozdíly mezi jednotlivými kulturami a státy. Není nic horšího, než když si jednotliví členové sítě řeknou „To je jenom pro Američany“.
* Buďte funkční. Umožněte přístup i zaměstnancům, kteří pracují mimo firmu – vybavte je potřebnými technologiemi a nástroji.
* Systém musí být v první řadě uživatelsky příjemný. Když chcete, aby lidé přijali změnu, musíte jim ji co nejvíce usnadnit.
* Nabízejte školení a podporu.
* Monitorujte pokroky.
Article source Fast Company - leading U.S. magazine and website for managers
Read more articles from Fast Company