Kaizen učí podniky, že každý proces může být kvalitnější a zlepšovací návrhy přitom mohou vzejít od jakéhokoli pracovníka nehledě na jeho postavení. Mnoho dobrých nápadů přichází zejména od řadových pracovníků, kteří samotné podnikové procesy ztělesňují. Článek nabízí v duchu metody kaizen vedoucím pracovníkům několik tipů pro zachování a zlepšování kreativity:
- Travte čas se svými zákazníky a zjišťujte jejich názory. - Setrvávejte v komunikativním vztahu s manažery i zaměstnanci. - Umožnujte pracovním týmům setkávání mimo firmu. - Pořádejte semináře s lidmi z jiných oborů. - Odpočívejte a doporučujte odpočinek. - Projevujte uznání konkrétním kreativním nápadům.
Kreativita se může jevit jako nepřesně definovatelný pracovní jev, tak jako samotné vůdcovství se však dá naučit a rozvíjet. Nikdy nebude vzkvétat bez vedoucích pracovníků, kteří nepochopí její důležitost jako prostředku osobního přínosu firmě. Article source Baldoni Consulting - Server konzultantské společnosti Baldoni Consulting L.L.C. věnovaný managementu a manažerům. Read more articles from Baldoni Consulting