V současném ekonomickém klimatu je jednou v největších výzev, kterým čelí firmy, zajištění angažovanosti zaměstnanců. Nejistota a pocit ztráty kontroly totiž vedou ke snižování morálky a ztrátě soustředění. To je pak nevyhnutelná cesta k propadu produktivity a výkonnosti. Článek proto shrnuje deset rad, jak podpořit angažovanost zaměstnanců.
- Uvědomte si vlastní hladinu angažovanosti a to, co byste měli dělat, abyste ji zvýšili.
- Vytvořte komunikační strategii v otázce zlepšování angažovanosti a buďte důslední v aktivitách, které z ní vyplynou.
- Komunikujte se zaměstnance z perspektivy „srdce a rozumu“.
- Neříkejte to, co chtějí slyšet jen proto, že je to jednoduché.
- Uvědomte si, že lidé reagují různě, když čelí nejistotě a strachu. Osvojte si proto pružný komunikační styl.
- Připomeňte všem, že recese není osobní útok na zaměstnance ani organizaci.
- Měli byste vědět, co nemůžete dělat.
- Najděte si odstup a zvažuje věci z racionální perspektivy. Udělejte z toho každodenní zvyk.
- Najměte kouče nebo poradce v oblasti lidských zdrojů, který vám pomůže motivovat zaměstnance a vyrovnat se s případným propouštěním.
- Pamatujte si, že firemní kultura je způsob, jímž jednají jednotlivci, manažeři a týmy na každodenní bázi. Základním kamenem tohoto jednání by měla být důvěra.
-kk-