Podle předběžných odhadů U.S. Census Bureau bylo v USA v roce 2002 asi 9 % podnikatelů pod hranicí věku 34 let.
Ve firemním světě lidé obecně postupují díky zkušenostem. To je něco, co lidé pod 30 let nemohou nabídnout. Pro mladého podnikatele jsou tedy hlavní devizy jejich energie, motivace, impulzivní postoj a svým způsobem i netrpělivost.
Brock Harris, mladý podnikatel, kterému se podařilo prolomit, uvádí, že zjistil, že řada podnikatelů má předsudky proti masivním akcím. Přesto skok do podnikání, když je vám dvacet a něco, ne vždy funguje a přijdou nepříjemné chvíle, možná i roky.
Jenny Bakerová (40) přišla s řadou výchovných panenek, když jí bylo 29. Tvrdí, že si vypůjčila a investovala čtvrt milionu dolarů a dala do výroby tělo i duši. Přesto nebyla úspěšná, po šesti letech zbankrotovala a byl jí zabaven majetek. Musela propustit všechny zaměstnance a ke konci bydlela v kanceláři. Byla natolik pohlcená svým podnikem, že ztratila většinu přátel a přiznává, že se cítila velice osamělá, protože nikdo v jejím věku ničím podobným neprocházel.
Během boomu internetu si řada mladých lidí vysnila, že zbohatnou „na síti“ a mnohým se to podařilo na úkor dalších, kteří odešli s prázdnou. Podnikání na internetu je stále „in“. Dalton Caldwell (26), spoluzakladatel Imeem.com, připustil, že podnikání narušilo jeho životní rovnováhu. Když vezme v úvahu svou pracovní dobu, cestovní plán, schůzky a lidi, se kterými jedná, vede na svůj věk velmi bizarní život. Přiznává, že když začal pracovat pro Imeem musel se rozloučit s „běžným životem“.
Pokud jsou tito lidé talentovaní, ptáme se, proč se neangažují a neprosadí v nějaké existující firmě - možná by měli jednoduší život. Většinu z nich by to ale neuspokojilo, protože jejich idea bude natolik bláznivá, že nebude vyslyšena a uspokojena, takže jim nakonec nezbude nic jiného, než zkusit štěstí sami.
-av-