Bitva generací se posledních několik měsíců těší velké pozornosti v médiích a zaměřuje se na problémy nejmladších pracovníků. Na jedné straně vyzdvihuje jejich silné stránky, jako jsou technická zdatnost, energie aj., na druhou stranu se přiznává, že je s mladšími zaměstnanci i dost starostí.
Zde je několik tipů, jak získat víc z jejich pozitiv a minimalizovat negativa:
- Zapojte je. Vyzvěte je, aby se účastnili diskuzí, které se týká jejich práce a naslouchejte jejich nápadům. Nebude to lehké, protože to, co uslyšíte nemusíte chtít slyšet nebo vůbec očekávat.
- Zvažte reorganizaci. Možná je čas přeorganizovat zaměstnance a jejich pracovní energii do týmů. To vyžaduje velký posun v myšlení. Je ale důležité, aby zaměstnanci měli přehled o tom, co dělají ostatní. Zlepšíte tak spolupráci mezi odděleními, podpoříte proces vzájemného učení a zefektivníte řešení problémů. Reorganizace také vede k dalšímu náročnému konceptu, kterým je flextime. Zvažte, zda je opravdu nutné, aby lidé jeli na „píchačky“.
- Podávejte zpětnou vazbu. Mladá generace cítí potřebu znát, co dělá dobře a napojit žádoucí vylepšení na cíle. Nastavování cílů, dalších kroků a měřitelných výsledků je vůbec nejefektivnější cestou, jak vytvořit odpovědnost a sdílení očekávání.
- Buďte rádcem. Nezapomínejte, že pracovní prostředí je pro řadu dnešních nově příchozích pracovníků novým světem. Nemají vždy jasno, jak na kolegy či klienty a čelí celé řadě nových situací.
-av-