Jak získat šanci na lepší práci

Ilustrační snímek

Odpovídat na inzeráty s nabídkou volných pracovních míst zdaleka není jediná možnost, jak získat novou nebo lepší práci. Americký odborník na nábor top talentů a publicista Lou Adler se dokonce domnívá, že je to až jedna z posledních možností, které byste měli zkoušet.

Pokud vaše dovednosti a zkušenosti přesně nedopovídají požadavkům inzerátu, hlásit se na dané místo je ztráta času,“ vysvětluje Adler. Ve svém novém článku na síti LinkedIn popisal účinnější techniky, jak upoutat pozornost potenciálního zaměstnavatele a získat pozvání na pracovní pohovor.

1. Nechte se najít

V životopise či ve svém profilu na síti LinekdIn uvádějte klíčová slova, podle nichž náboráři budou hledat odborníky na pozici, kterou chcete zastávat. Pamatujte ale, že máte jen několik vteřin, abyste upoutali pozornost poté, co si náborář otevře váš životopis nebo profil. Nejdůležitější je proto podle Adlera řádek hned pod vaším jménem, na kterém shrnete, kdo jste.

2. Nechte se doporučit

Personalisté dávají přednost uchazečům, které někdo doporučí, před těmi, kteří sami odpovědí na inzerát. Snažte se proto zajistit, aby vás potenciálnímu zaměstnavateli doporučil některý stávající zaměstnanec nebo jiný důvěryhodný kontakt.

3. Využijte inzeráty jako zdroje kontaktů

Než odpovíte na inzerát, snažte se najít někoho, kdo by vás v dané firmě mohl osobně doporučit. Pokud nikdo takový není, zkuste osobně kontaktovat příslušné oddělení nebo manažera, v jehož týmu byste mohli pracovat. Pošlete mu mailem ukázky své práce (ne životopis). Zároveň se podívejte, zda firma nenabízí podobné volné pozice i na jiných úrovních řízení a napište daným manažerům, ať zvýšíte své šance.

4. Popište svůj velký úspěch

Ve svém profilu na síti LinkedIn či v materiálu, s nímž budete oslovovat příslušné manažery, nepište jen obecný souhrn svých dovedností. Popište jeden svůj největší úspěch v souvislosti s nabízenou prací. Můžete jít ještě o krok dál a natočit krátké video, v němž se představíte právě prostřednictvím toho, co jste už dokázali. Můžete také natočit instruktážní video, v němž budete vysvětlovat postup, jak řešit nějakou situaci z vaší praxe.

5. Budujte vztahy se správnými lidmi

Nejde o to, abyste se snažili seznámit s co nejvíce lidmi. Raději se soustřeďte na rozvoj vztahů s vybranými jednotlivci, kteří pracují pro zaměstnavatele hledající nové lidi. Největší šanci získat doporučení máte u těch, kteří při výkonu své práce jednají s mnoha lidmi na různých úrovních, například u vedoucích projektů.

6. Vybudujte si pověst odborníka

Aktivně se vyjadřujte k tématům z vašeho oboru prostřednictvím specializovaných médií a sociálních sítí. Náboráři sledují odborné weby a komunity jejich čtenářů. Jako aktivní člen máte větší šanci, že osloví i vás.

Najít novou práci není věcí štěstí, ale toho, co děláte.

-kk-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse