Možná se vám zdá, že dáváte práci více než vaši zaměstnanci a že v práci trávíte mnohem více času. Není neobvyklé, že od svých pracovníků očekáváte, že čas strávený v práci budou efektivně využívat a že ho nepromrhají.
Průzkumy z roku 2005 ukazují, že průměrní pracovníci stráví v zaměstnání 45 hodin týdne, zatímco manažeři a různí ředitelé a vedoucí více jak 70 hodin. Tento výzkum ale dále ukázal i to, že tři pracovní dny ze čtyř jsou opravdu produktivní, zatímco zbývající dva jsou neefektivní.
Zaměstnanci prý plýtvají časem v době, kdy se ji zdá, že jsou nedostatečně zaplacení nebo jsou z práce otrávení. Za promrhaný čas prý také mohou nejasné cíle a nedostatek týmové komunikace.
Aby manažer zajistil, že jeho zaměstnanci nebudou časem plýtvat, měl by zvýšit produktivitu, zlepšit závazky, propagovat kolektivní práci a kamarádství, povzbuzovat a oceňovat zaměstnance.
Nejlepší je také začít zaměstnance platit za odvedenou práci, ne za hodiny, které v ní tráví například surfováním na internetu, povídáním nebo hraním her.
-pk-