- Vymezte své publikum. Vyjasněte si, kdo by měl být čtenářem vašeho blogu a co mu budete sdělovat. - Určete, kam svůj blog umístíte. Můžete zvolit vlastní internetovou stránku, nebo hosting. - Začněte komunikovat. Oživení blogu ale neznamená jen vychvalování vašich produktů. Čtěte blogy jiných lidí a inspirujte se aktuálně diskutovanými tématy. - Pracujte na propojení s ostatními blogy. Vytvořte síť vzájemných odkazů s podobně zaměřenými nebo jinak zajímavými blogy. - Zdůrazňujte klíčová slova. Čtenáře přilákáte nejen odkazy na jiných stránkách , ale i pečlivě vybranými klíčovými slovy v hlavičce vašeho blogu. - Dbejte na aktualizaci. Pro čtenáře blogů není nic horšího než neaktuální obsah. Není třeba publikovat dlouhé materiály, ale vyjadřovat se často. - Bedlivě sledujte zájem čtenářů. Zajímejte se o počet a kvalitu návštěvníků vašich stránek v závislosti na tématech.