Six Sigma je populární metodika řízení, jejímž cílem je identifikovat a odstranit příčiny defektů a chyb ve firemních procesech. Pokud se chystáte zavést tuto metodiku nebo jste ji již zavedli a hledáte odborníky, kteří ji ve vaší organizaci budou rozvíjet, inspirujte se následujícími doporučeními serveru Project Smart. Jak tedy poznat vhodného kandidáta pro pozici odborníka Six Sigma ve firmě?
1. Má pozitivní přístup k práci
Aby někdo mohl realizovat změny, musí věřit tomu, co dělá, a umět pro to získat ostatní.
2. Umí řídit změny
Měl by být schopen popsat, jak inicioval změny ve svých minulých projektech a jakých úspěchů v tomto směru dosáhl.
3. Umí komunikovat
Odborník na Six Sigma ve firmě bude zastávat více rolí včetně trenéra, kouče a mentora. Musí proto umět komunikovat jak slovně, tak písemně s různými typy publika.
4. Rozumí byznysu
Aby mohl spojovat své projekty se strategickými cíli firmy, musí rozumět chodu byznysu v příslušném oboru a ideálně mít zkušenosti z více různých oborů.
5. Umí řídit projekty
Znalost projektového řízení včetně metodiky Change acceleration process(CAP tools) je naprostá nutnost. Musí vědět, jak sestavit projektový tým, vymezit jasné role a odpovědnosti jeho členů.
6. Má technické vlohy
Znalost statistiky a analytických nástrojů pro práci s daty je velkou výhodou.
7. Je lídr a týmový hráč zároveň
Měl by umět vést, vnímat týmovou dynamiku a být součástí týmu. Měl by také dobře vycházet s lidmi, umět je ovlivňovat v pozitivním slova smyslu a motivovat k lepším výkonům.
8. Zaměřuje se na výsledky
Musí být schopen přinášet firmě hmatatelné finanční výsledky. Soustředí se na náklady a udržení ziskovosti svých projektů.
9. Myslí na zákazníky
Měl by si být vědom, že konečnými posuzovateli kvality výrobků a služeb firmy jsou zákazníci. Chce-li zlepšovat procesy, musí rozumět potřebám zákazníků.
10. Práce jej baví
Práce odborníka Six Sigma by jej měla bavit a motivovat. Tím pak bude inspirovat ostatní.
-kk-