Vedení firmy v obtížných časech vyžaduje velké soustředění a zvláštní pozornost pro kritické oblasti, které zajistí rychlou nápravou s udržitelným zlepšením výkonnosti.
- Komunikujte kontinuálně a upřímně. Autenticita a frekvence komunikace by měla být vaším neustálým cílem. Vysvětlete současný stav firmy a příčiny, které k němu vedly. Sdílejte, co plánujete dělat. Zároveň dobře poslouchejte, jak váš problém vnímají zaměstnanci.
- Vytvořte plán na základě reality. Přijděte s definitivní strategií, která bude řešit klíčové problémy. Nemusíte hledat okamžité řešení, které by bylo jen krátkodobé. Neslibujte však nic, co nebudete moci splnit. Zapojte do svého plánu zaměstnance a vysvětlete jim, jak mohou přispět změnou svého chování.
- Soustřeďte se na svůj nejlepší talent. Dělejte vše pro to, aby vám v obtížných chvílích neodešel. Dejte těmto zaměstnancům najevo, že o ně stojíte a jak jsou pro organizaci důležití.
- Jednejte rozhodně. Jednejte jako kapitán lodi v rozbouřených vodách, který musí být viditelný a připravený u kormidla a zároveň ochotný bojovat kdekoli na své lodi. Série malých neviditelných kroků vám nepomohou.
- Změňte svou perspektivu. Pokud jste již nějakou dobu nevylezli na stožár, udělejte to. A co jít se podívat do podpalubí, kde probíhá každodenní práce?
-kk-