Máte produktovou strategii?
Produktová strategie je vaše mapa, jak dosáhnout cíle. Měla by zahrnovat vizi vašeho produktu i okolní kontext, který zahrnuje vše důležité týkající se definice onoho produktu. Jakákoli strategie produktu je založena na přání, aby zákazníci poznali hodnotu, kterou produkt poskytuje.
Zaměřte se na uspokojení nějakého palčivého problému
V ideálním případě by váš produkt měl řešit problém, kterému čelí mnoho lidí. Musíte prostě uspokojit potřeby zákazníka tak, jak to vaše konkurence nedokáže.
Každý, kdo vyvíjí produkty, by měl cítit touhu usnadnit nebo zlepšit někomu život. Poslouchejte proto své zákazníky, abyste jim poté dali to, co chtějí, vyzývá nás web business2community.com.
Výzkum cílové skupiny
Vždy začněte s vyjasněním toho, kdo vlastně jsou vaši zákazníci. Kdo jsou ti lidé, kteří budou nejvíce těžit z vašeho produktu? Je pravděpodobné, že budete muset porozumět hned několika segmentům, protože vhodných cílových skupin může být vícero.
Identifikujte proto svůj ideální segment zákazníků. Jsou to ti lidé, jejichž potřeby můžete se svým produktem uspokojit nejlépe. Když pochopíte, jací jsou tito vaši ideální zákazníci, bude váš tým jasně vědět, pro koho je vyvíjený produkt určen. Takový výzkum má následující fáze:
- Analýza vašeho produktu nebo služby
- Prozkoumání nabídky konkurentů
- Výběr kritérií pro segmentaci zákazníků
- Provedení samotného výzkumu ideálních zákazníků
Poté můžete sestavit personu, tedy ideální obrázek zákazníka. Takový výzkum se obvykle provádí za pomoci předem připravených otázek. Poté své výsledky sdílejte i s topmanažery, abyste zajistili, že všichni ve firmě budou sladěni a v obraze.
-jk-