Jak řídit firmu, aby se obešla i bez vás

Každá firmy musí fungovat i bez svého šéfa. Správný šéf nad vámi nebude stát s bičem a dohlížet na vaše pracovní výkony a morálku. Působí to totiž jednoznačně kontraproduktivně. Když chce někdo řídit velký kolos, měl by začít především sám u sebe. Základem dobrého a úspěšného vedení firmy je propojení čtyř oblastí: zákazníků, inovace, procesů a financí.

Když chce někdo řídit firmu, musí začít sám u sebe. Jádrem každé sebemotivace je především výměna energie. Znamená to, že se musíte připravit na to, že vám prostě firma nebude najednou na sto procent šlapat ve všech oblastech. V řízení sebe samého je nejdůležitější vnitřní dialog. Sebemotivace by měla obsahovat prvky pozitivního myšlení. Důležité je také, abyste byli obklopeni schopnými lidmi.

Jen ti správní lidé totiž dokáží vytvářet ve firmě zisky. Při jejich výběru se klidně řiďte intuicí. Ti správní lidé nepotřebují motivaci od vás, nosí ji totiž sami v sobě. Při řízení firmy zapomeňte na citování pouček z nejrůznějších knížek. To vás ani váš tým nikam neposune. Naopak vás to brzdí a váš tým nemotivuje. Lidé mají rádi akci a pozitivně formulované věty.

Všechny podniky, které fungují dlouhodobě a úspěšně, se dají charakterizovat tak, že mají svoje vlastní soustavy řízení a chovají se jako živé organismy. Přijímají a absorbují změnu prostředí. Právě proto je nevyhnutelné organizovat majitele, manažery a zaměstnance tak, aby bylo jejich chování plně zaměřené na rozdíly ve funkcích a činnostech jednotlivců, týmů a odděleních. Strategie je dobře promyšlená a dobře zvládnutá činnost, do které jsou zapojeni zaměstnanci a která maximálně zhodnotí všechen potenciál, který uvnitř firmy existuje.

-pk-

Zdroj: HNonline - zpravodajský server slovenského ekonomického deníku Hospodárske noviny
Zobrazit přehled článků ze zdroje HNonline