Budujte vztahy aktivně
Nastavte své účty na sítích tak, aby odesílaly a přijímaly automatická oznámení, abyste vy i vaše kontakty byli informováni o vzájemných aktivitách. Nejdůležitější komunikace však zůstane ta individuální – a měli byste ji dělat často a pravidelně.
Pokud například naleznete zajímavý článek, podělte se o něj se svými kontakty, o kterých víte, že si ho přečtou. Pošlete email, anebo sdílejte zprávu na LinkedInu. Dbejte přitom na kvalitu obsahu – měli byste přinášet jen užitečnou hodnotu pro vaše publikum.
TIP: Vypište si zajímavé kontakty do Excelu. Ohodnoťte svá spojení pomocí čísel podle důležitosti vztahu. Například pokud chcete získat pracovní pozici ve firmě daného kontaktu, rozšiřte seznam tak, aby zahrnoval i klíčové kontakty v dané společnosti, které dohledáte na internetu. Získáte tak klíčový seznam lidí, se kterými chcete budovat vztahy podle vašich cílů.
Relevance obsahu
Obsah, který sdílíte na sociálních médiích, by měl být relevantní k tomu, co děláte, a k oblastem, na které se specializujete. Sdílejte příběhy, články, grafy, zprávy o společnosti, pro kterou pracujete nebo kterou vlastníte, a cokoli jiného, co je relevantní nebo zajímavé pro vaši síť kontaktů. Svůj obsah můžete sdílet na všech svých kanálech sociálních médií, aby je vaše kontakty viděly při příštím přihlášení.
Kam sdílet
Vyberte si své sociální sítě v závislosti na cílech, kterých chcete dosáhnout. Přemýšlejte o tom, které sítě jsou nejrelevantnější pro odvětví, ve kterém pracujete. LinkedIn a Twitter slouží spíše ke sdílení profesních a odbornějších informací. Na Instagramu a Facebooku můžete být naopak se svým obsahem kreativnější a hravější. Například pokud pracujete v oblasti financí, pak by pravděpodobně byly hlavními nástroji, které byste použili, LinkedIn a Twitter. Pokud jste designér na volné noze, možná by byl nejlepší Instagram a Facebook. V závislosti na vaší pracovní náplni a povaze obsahu se liší výběr sociálních médií, které chcete použít.
Jakmile si vyberete platformy sociálních sítí, které chcete používat, pokuste se lidi inspirovat a budovat úspěšné vztahy. Tady je pět tipů, které vám pomohou stát se lepším online konektorem a komunikátorem:
1. Vyčnívejte z davu
Zabalte svou profesionální značku do poutavého obalu. Například na LinkedIn vynikne poutavý slovní úvod. Na Facebooku naopak zvažte přidání zajímavého obrázku.
2. Nebojte se selhání
Pokud je to autentické, nebojte se sdílet i své neúspěchy a poučení. Příspěvky s fotkami nebo videem zaujmou a vytvoří emotivní úder. Mohli byste sdílet úvahy o podnikání, které jste se pokusili zahájit, ale nevyšlo, nebo o čemkoli jiném, s čím jste komfortní.
3. Ukažte svou vášeň
Vášeň vytváří zapojení. Pokud jste vášnivým obchodem, dejte to okolí znát. Pokud jste skutečně nadšení z práce, kterou děláte, ostatní lidé pocítí toto vzrušení a chytí se jej. Použijte svůj obsah k vyprávění příběhů, které hýbou lidmi. Sdílejte například něco, co se stalo vám nebo někomu, koho znáte.
4. Proveďte svůj průzkum
Pokud uvažujete o spojení s novým kontaktem, prohledejte jeho jméno na Google, LinkedIn, Twitteru a na webu jeho společnosti. Když se o nich dozvíte více, najdete věci, které máte společné.
5. Zdůrazněte rozmanitost
Proveďte audit svého zpravodajského kanálu. Rozmanitá síť je klíčem k rozšíření vašeho povědomí o různých perspektivách a přístupu k různorodému obsahu. Na Twitteru a Facebooku můžete vytvářet vyhrazené seznamy, které vám umožní prohlížet příspěvky pouze od lidí na tomto seznamu. Sledujte je, komunikujte s nimi a sledujte, co sledují.
Přemýšlejte o své celkové strategii a o tom, jak můžete pomocí online nástrojů podpořit své cíle.
Hlavně buďte profesionální a autentičtí. To vám pomůže budovat vztahy s lidmi, kteří se o vás zajímají.
-bb-