Před zahájením obchodního jednání se zahraničními partnery je nutno mít na zřeteli jejich kulturní zázemí, které ovlivňuje jejich strategii – například v USA či Německu jsou obchodní plány dlouhodobé díky stabilnější ekonomice. Ekonomika slabší má naopak tendenci ke krátkodobějšímu plánování. Podstatné je před vstupem na trh v cizině zjistit, co skutečně tamní zákazníci vyžadují. Problémem může být i protekcionářství, které je v některých zemích poměrně rozšířené – je zvykem upřednostňovat členy rodiny a podobně.
Klíčem k úspěšnému uzavření kontraktu je poznat partnera nejvíce, jak je to možné, prozkoumat zvláštnosti jeho podnikové kultury a získat cit pro její zvláštnosti. Pomoci může i asistence a konzultace se společností, která již má bohaté zkušenosti s tímto typem jednání. Důležité je poznat osobně lidi, s nimiž budete přicházet při vyjednávání do kontaktu – vytvoření osobních vazeb je nejlepší cestou k překonání nedůvěry.