Funkcí podnikového portálu by mělo být především zlepšení workflow, zvýšení produktivity a zpřístupnění klíčových informací těm skupinám uživatelů, které je potřebují (zaměstnancům, zákazníkům). Podnikový portál musí být integrován s mnoha různými zdroji informací a musí podporovat koordinaci činností uživatelů a poskytovaného obsahu. V praxi to ideálně vypadá tak, že pokud zákazník vznese určitý požadavek, systém jej dokáže správně zatřídit podle oboru a odeslat tomu zaměstnanci, který jej vzhledem ke svým schopnostem nejspíše dokáže vyřešit.
Mnoho podnikových portálů však tyto funkce postrádá a zaměřuje se pouze na poskytování obsahu na základě úloh uživatelů ve společnosti. Produktivitu zaměstnanců však přitom nejvíce zvyšuje možnost využívat personalizovaný obsah, který má vztah k projektu, na němž právě pracují. Article source KM World On-Line - internetový magazín o problematice správy znalostí Read more articles from KM World On-Line