Vedoucí pracovníci se již dlouho marně snažili přenášet výjimečné zkušenosti a znalosti z jednoho místa na druhé. Ty se však, navzdory očekávání, nešíří samy. Šíření zkušeností brání tři typy bariér: 1. nedostatek motivace k jejich přijímání, 2. neadekvátní informace o tom, jak zkušenosti přijímat a uvádět v činnost a 3. nedostatek „absorpční kapacity“, zdrojů a schopností k řízení změny.
Autoři tohoto příspěvku spolupracovali na zavádění interních a externích srovnávacích testů s více než 450 organizacemi. Je známo, že externí srovnávání rozbíjí tradiční vzory chování, posiluje připravenost k činnosti a vytváří dokonalé modely. Ví se také o případech, kdy externí srovnávání vedlo k úsporám přesahujícím 1 miliardu USD.
Při veškeré své síle však externí srovnávání nerespektuje obrovské množství znalostí a zkušeností, jež spočívají uvnitř organizace a jež představují obrovský potenciál:
- společnost **Texas Instruments** se – za pomoci interních znalostí – v nedávné době vyhnula investici ve výši 500 miliónů USD do továrny na výrobu čipových destiček. - společnost **Chevron** ušetřila ve svých rafinériích a dalších jednotkách díky sdílení milióny USD, - většina velkých poradenských firem vybudovala velké systémy pro zachycování a předávání interních informací poradcům, kteří s jejich pomocí mohou prodávat projekty a pomáhat zákazníkům s návrhem nových přístupů.
Práci s interními znalostmi komplikuje několik faktorů, například: - organizační struktury, které podporují koncepci „informačních skladů“, - nedostatek kontaktů, vztahů a společných pohledů lidí, kteří nepatří na stejné pracoviště, - nedostatečné odměny za studium a sdílení znalostí.