Elektronická pošta a firemní intranet představují nástroje, které firmy po celém světě nejčastěji využívají k angažování svých zaměstnanců a podpoře produktivity. Ukázal to alespoň druhý ročník studie s názvem „Employee Engagement Survey“, kterou zpracovala mezinárodní organizace International Association of Business Communicators a personálně-poradenská společnost Buck Consultants. Studie oslovila více než 900 respondentů – odborníků na komunikaci – reprezentujících široké spektrum odvětví a geografického umístění.
Bodují i sociální sítě
E-mail jako prostředek k posílení angažovanosti zaměstnanců používá 83 % respondentů. 75 % pak za účelem zvýšení produktivity komunikuje prostřednictvím interních intranetových systémů. Polovina zaměstnavatelů používá k šíření firemních novinek Facebook, instant messaging či Twitter.
Ne každá firma naslouchá svým lidem
Zajímavé je zjištění, že přestože respondenti uváděli zvyšování produktivity a udržení talentů jako nejdůležitější cíle pro angažování zaměstnanců, 32 % z nich se svěřila i s tím, že jejich organizace vyvíjí aktivity zaměřené na naslouchání zaměstnancům jen zřídka nebo nikdy.
-kk-