Řada týmů i jednotlivců si během pandemie v rámci svých interních komunikačních kanálů začala vyměňovat články s tipy na efektivnější práci z domova, volnočasové aktivity, webináře i knihy... Někteří zaměstnavatelé dokonce zavedli interní čtenářské kluby čistě zaměřené na tuto oblast a brzy vypozorovali, že zrovna tato forma aktivity výrazně zvyšuje osobní zapojení mezi členy týmu, kteří jsou v izolaci, pomáhá udržovat kontakt a pocit „normálnosti“ v tomto jinak podivném čase.
Současná situace hraje roli v tom, co čteme a o čem diskutujeme, což nám pomáhá mentálně zpracovat krizi a zároveň nalézat kreativní způsoby, jak podpořit naši práci nebo samotné podnikání.
Firemní knižní/čtenářské kluby nicméně nejsou novinkou. Už ve 40. a 50. letech 20. století podobné spolky zaváděl vedoucí pracovněprávních vztahů společnosti General Electric, Lemuel Boulware, který podněcoval zaměstnance k realizaci čtenářských setkání ve svých domovech.
Na seznamu knih GE byla mimo jiné třeba publikace Lewis Henryho Haneyse: Jak si opravdu vyděláváte na živobytí: Průvodce každého muže po americké ekonomice a další. Samozřejmě volba témat byla diskutabilní, nicméně tato setkání měla za následek posílení firemních hodnot GE vůči zaměstnancům a lepší angažovanost. Zároveň pomohla zaměstnance zapojit i mimo pracovní prostředí.
Firemní čtenářské kluby mohou také mohou pomoci signalizovat vůči zaměstnancům i okolí, jak firma chce působit jako zaměstnavatel nebo partner.
Zkuste zavést podobnou iniciativu i u vás ve společnosti a třeba ve virtuálním prostoru, abyste pomohli zaměstnancům lépe vyvážit jejich pracovní i osobní potřeby a dali jim větší smysl v jejich práci ve firmě. Nyní to opravdu potřebují.
-bb-