Finančním ředitelům, kteří chtějí být skutečně strategickými partnery svých firem, nestačí odborné znalosti a zkušenosti. Potřebují také silné komunikační dovednosti, aby dokázali vedení a ostatním oddělením předat příběhy skryté za čísly. Znamená to delegovat účetní odpovědnosti podřízeným a věnovat více času komunikaci s lidmi mimo finanční oddělení. Jak na to radí server CFO.com.
Hledejte společné zájmy
Ptejte se na cíle a projekty lidí, kterých se dotýkají vaše finanční strategie. Zajímejte se, co je žene kupředu a jaké zájmy máte společné. Možnosti úspor hledejte vždy společně.
Učte financím
Přizpůsobte svůj jazyk a chování lidem, kteří nepracují ve financích. Snažte se jim finanční záležitosti prezentovat přístupnou a zároveň přesvědčivou formou. Uspořádejte například nejprve neformální setkání u oběda, než do příslušného oddělení půjdete s formální prezentací.
Vyprávějte příběhy
Popisujte záležitosti finančního řízení na konkrétních příkladech z reálného života, které si posluchači budou moci představit.
Nezatěžujte přílišnými detaily
Připravujete-li prezentaci, nevytvářejte více než 6 slidů. Omezte se pouze na základní témata a raději než více slov volte obrázky.
Nechte si pomoci
Chcete-li zlepšit své prezentační a komunikační dovednosti, hledejte pomoc všech dostupných zdrojů včetně lidí. Ptejte se předem na jejich problémy a náměty.
-kk-