Ego ve firmách skutečně řídí téměř jednu třetinu všech podstatných rozhodnutí. Přitom, jak lidé pracují společně, můžeme pozorovat tři základní projevy obětování skvělých myšlenek a nových pohledů ve prospěch osobních agend:
- Zaměstnanci se místo toho, aby se soustředili na skutečné problémy zajímají spíše o prosazení vlastní osoby za každou cenu. - Má-li někdo opačný názor, zaměstnanci se stávají defenzivními. Namísto argumentace se zatvrdí, čímž chtějí dokázat, že mají pravdu. - Zaměstnanci namísto projevování iniciativy při řešení skutečných problémů pouze očekávají uznání.
Proti egu lze bojovat jen pokorou, nezajímat se jen o sebe, ale i o druhé. Neukazovat tedy jen vlastní dokonalost, nechovat se defenzivně a nečekat jen uznání. Článek v této souvislosti vtipně navrhuje zřízení funkce vedoucího kuriozit (chief curiosity officer), jehož úkolem by bylo šířit po firmě zvídavost a klást zaměstnancům hlubší otázky. Zaměstnanci by se díky němu měli vymanit z kultury ega, politikaření a funkčního přemýšlení, aby tak dosáhli intelektuální svobody a mohli lépe uvažovat.
**Datum vydání:** X/2003 Article source Destination KM - strategické informace o správě znalostí pro transformace podniků Read more articles from Destination KM