Většina manažerů má podle autora článku obě výše uvedené schopnosti, většinou se však příliš upíná na jednu z nich, což není dobré. Výsledkem totiž bývá ztráta možnosti řešení problémů s řízením lidských zdrojů. Manažeři, kteří jsou se svými zaměstnanci v příliš přátelském vztahu zapomínají trvat na splnění priorit a lhůt. Ti, kteří naopak příliš striktně trvají na tom, co je třeba udělat zapomínají naslouchat svým zaměstnancům. Nejlepší je proto obě schopnosti rovnoměrně vyvážit a přesně vědět, kdy je třeba které z nich využít. K tomu je zapotřebí trénink, jehož základem je nutnost, aby každý manažer pochopil, zda přirozeně tíhne k dobrým vztahům se zaměstnanci či striktnímu dodržování povinností.
Jakmile manažer vnitřně pochopí svůj přirozený styl řízení, může již pochopit také to, zda jej nevyužívá příliš jednostranně. Když poté pochopí, co ve svém řízení preferuje, zjistí tím i to, kde má usilovat o změnu. Jednoduše řečeno musí rozvíjet manažerskou dovednost, která je pro něho méně přirozená. Pro rozvoj každé dovednosti přitom existují samostatné tréninkové programy, které by firmy měly svým manažerům poskytovat.
**Datum vydání:** III/2003 Article source Career Journal Asia - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru v Asii Read more articles from Career Journal Asia