Výkladový slovník říká, že důvěra je jisté spolehnutí na charakter, schopnosti, sílu nebo pravdu někoho nebo něčeho. Ve skutečném životě znamená pro každého něco jiného, je však důležitá pro náš úspěch – osobní i profesionální.
Článek se zabývá důvěrou jakožto klíčovým předpokladem obchodního úspěchu. Vysvětluje, že důvěra nabývá různých podob během interakcí s druhými lidmi. Je však stále přítomná pod povrchem věcí a ovlivňuje naši práci a efektivitu vůdcovství.
- Důvěra a vaši zaměstnanci. Vybudovat si důvěru mezi podřízenými znamená dávat každý den najevo, že na vás mohou spoléhat. Probíhá to v malých krocích, jako je pomoc při profesionálním rozvoji nebo obhajování zájmů vašeho oddělení. Zároveň se však jedná i o velké kroky, jako je udržení důvěrných informací a upřímná komunikace o firemních záležitostech.
- Důvěra a vaši kolegové. Když se podíváte na své kolegy, některým můžete důvěřovat vždy a některým již méně. Mívají výmluvy pro neplnění termínů, odcházejí, aniž by dokončili své úkoly apod. Zamyslete se však, zda nejste jedním z nich.
- Důvěra a váš šéf. Má-li ve vás šéf důvěru, máte šanci na dobrý rozvoj kariéry. Vyžaduje to ale čas a důslednost. Je třeba, abyste plnili své závazky, podávali kvalitní výkony a ukazovali svůj charakter a integritu.
- Důvěra a vaši zákazníci. Je velice důležitá, protože se odráží přímo na ziscích. Přemýšlejte o vlastních zkušenostech z pozice zákazníka, které vám dávají důvěru ve firmu. Měli byste především plnit své sliby.
-kk-