Rozdíl mezi lidmi, kteří s vámi chtějí dělat byznys a těmi, kteří s vámi musejí dělat byznys, lze určit podle obchodní etikety – nebo jejího nedostatku. Zatímco ti první se budou chtít ujistit, že váš společný byznys roste, ti druzí váš byznys opustí, jakmile se naskytne někdo výhodnější. Článek shrnuje několik doporučení, jak dobrá obchodní etiketa může pomoci růst malé firmě.
- Budování trvalých vztahů. Slušným a taktním mluvením s klienty a zaměstnanci budete budovat příjemné a důvěryhodné prostředí, které vydrží dlouhodobě. Klienti budou zdrženliví, pokud se budete chovat arogantně a necitlivě komunikovat. Podobně s vámi nebudou chtít pracovat ani zaměstnanci.
- Dobrá etiketa je nakažlivá. Když vaši zaměstnanci uvidí, že s klienty jednáte slušně a mile, budou vás následovat. Rozšíří se to na celou firmu, vaši klienti ocení příjemnou atmosféru, kterou vytváříte a budou se chtít vracet.
- Snižování stresu. Příjemné a zábavné pracovní podmínky zajistí menší úroveň stresu. Povede to k vyšší produktivitě zaměstnanců i vás samotných, což zvýší i prodej a zisky.
-kk-