Zatímco Facebook nebo Twitter je jako barbeque s přáteli, pak LinkedIn je koktejlová párty. Stručně řečeno, LinkedIn je některými lidmi vnímán jako nudný bratr Facebooku a Twitteru. Občas by s ním člověk rád zatřásl a zeptal se, jestli alespoň trochu tuší, co to je zábava. Alespoň takové mínění má Jeff Bullas, autor článku publikovaného serverem Business 2 Community, který vám dnes přinášíme.
Přes všechny poznámky, které na úkor LinkedIn padnou, může být tato síť v mnohém užitečná a to už jen z toho důvodu, že zde potkáte zajímavé a vlivné osoby, získáte pracovní kontakty a jednoduše se zapojíte do ekosystému vašich profesních zájmů. Jak ale získat kýžené kontakty? Jakmile vyčerpáte všechny známé, může to jít ztuha…
Někdy ale není třeba hledat zapeklitá řešení a taktiky, které by vám pomohly docílit požadovaného efektu. A jelikož uživatelů této sítě, kteří mají přes pět set kontaktů je rozhodně méně než těch, kteří tohoto čísla nedosahují ani zdaleka, bylo by záhodno nabídnout několik tipů, jak vaši síť kontaktů rozšířit a vybudovat networking na globální úrovni. Zde jsou:
1. Buďte aktivní. Denně nebo alespoň obden aktualizujte váš stav. Nezáleží na tom, zda zrovna odkážete na zajímavý blog, nasdílíte podnětnou prezentaci z internetu nebo budete diskutovat nad článkem týkajícím se vaší profesní oblasti nebo zájmů.
2. Následujte vlivné osobnosti a nebojte se komentovat jejich statusy nebo jim klást inteligentní otázky k zamyšlení.
3. Vyberte si relevantní skupiny, které vás zajímají a připojte se ke 3 až 5 z nich. Zůstaňte zde aktivní a alespoň jednou nebo dvakrát týdně sami publikujte nebo komentujte příspěvky.
4. Personalizujte pozvánky ke spojení. Objevíte-li zajímavý kontakt, škoda jej promarnit. Zašlete mu personalizovanou pozvánku ke spojení namísto defaultní hlášky.
5. Uveďte na sebe kontakt. Viditelně zveřejněte nějaký kontaktní údaj, aby bylo pro ostatní jednodušší se s vámi spojit.
6. Podpořte ty, které znáte a ohodnoťte jejich dovednosti bez očekávání reciprocity.
7. Zviditelněte svůj profil. Zahrňte odkaz do vašeho profesního životopisu, emailového podpisu nebo na vašich webových stránkách.
8. Sdílejte aktualizace na Twitter. Zvýšíte tím svou publicitu skrze další médium.
9. Zahrňte odkazy na váš blog nebo webové stránky. To vám může napomoci budovat důvěryhodnost. Můžete také odkázat na vaše portfolio dosavadní práce.
10. Vyplňte přehled o vaší osobě. Životopisné informace jsou sice pěkné, ale vypovídají málo o vašem směřování, hodnotách, cílech a očekáváních.
Toto je jen několik rad, které vám za pouhých pět až deset minut denně rychle napomohou získat nové kontakty. Zapomněli jsme na něco?
-bn-