Nejobtížnější je delegování v situacích, kdy ubývá zaměstnanců, probíhají reorganizace apod. Manažeři tehdy často nespoléhají na dovednosti a zkušenosti podřízených a snaží se co nejvíce udělat sami, čímž ale neustále vstupují do začarovaného kruhu. Kladou si otázku, zda mají delegovat a riskovat chyby, nesplnění termínů a znechucení, nebo dělat vše sami a zhroutit se pod tíhou stresu.
Delegování je v dnešní době stále nutné. Vyžaduje především otevřenou komunikaci, aby všichni věděli, co se od nich očekává. Nejen, že by manažer měl chápat, že vše sám nezastane, ale i zaměstnanci by měli být schopni poskytovat mu zpětnou vazbu o tom, zda je jeho delegování smysluplné.
-kk-
**Datum vydání:** IV/2004 Article source darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu Read more articles from darwinmag.com