Data mají cenu zlata

Řada lidí v byznysu považuje data za království programátorů a jiných IT podivínů. Měla by si ale rychle uvědomit, že právě data znamenají život jejich firem. Digitalizace veškerých podnětů pro rozhodování ve firmách přinesla lepší fungování a vyšší produktivitu. Na druhé straně však stačí jedno špatné klepnutí myší, počítačový virus, vlna vyššího napětí nebo nespokojený zaměstnanec a firemní data mizí v nenávratnu.

Ztráta dat může stát firmu nespočet hodin ztracené produktivity i příjmů. Představte si například, jaké ztráty by firma utrpěla, když by přišla o veškerá data z účetního oddělení. Náhrada každých 20 megabajtů ztracených účetních dat si totiž žádá 21 dní a stojí asi 19 000 dolarů. Americké statistiky uvádějí, že polovina firem, které nešťastně přijdou o data již svou činnost neobnoví a 90 % takových firem do dvou let zaniká.

Nejjistějším způsobem minimalizace rizika ztráty dat je on-line zálohování. V zásadě jde o nezbytnou ochranu pro firmy, jejichž existence alespoň částečně závisí na informačních technologiích. Jestliže firma pravidelně vytváří i malé množství počítačových dat, partner pro on-line zálohu je pro ni zásadní. Firmy bez ohledu na velikost se musí naučit chránit svá data, chtějí-li bezpečně fungovat.

-kk-
Article source WebProNews - US website focused on web professionals
Read more articles from WebProNews