Znalosti v rámci podniku mají různou povahu – může se jednat o základní údaje, ale také o sofistikované znalosti, které se využívají například při vývoji nových výrobků. Firmy se při správě znalostí často potýkají se čtyřmi problémy: * Problém hodnoty znalostí – firma má k dispozici znalosti, které ale nejsou relevantní. * Problém praktického využívání znalostí. * Problém toku znalostí ve firmě a * Problém nedostatečné kreativity.
Do popředí se dostává i otázka zapojení zákazníků do procesů ve společnosti. Zákazníci se chtějí podílet na obchodní činnosti a výrobě, například prostřednictvím dotazníků a hodnocení. Například díky výsledkům internetových anket je možné zjistit, o co mají zákazníci zájem a využít těchto znalostí při vývoji nových produktů. Chce-li se firma něco dozvědět o tom, jak si vede ve správě znalostí, může se (společně s mnoha dalšími zájemci) zúčastnit benchmarkingového projektu. Zdroj: Destination KM - strategické informace o správě znalostí pro transformace podniků Zobrazit přehled článků ze zdroje Destination KM