Špatní zákazníci nejsou nikdy spokojeni a vždy vás stojí víc peněz než utratí. Abychom byli schopni odlišit je od dobrých klientů, musíme nejprve znát historická, demografická a zeměpisná data všech zákazníků.
Tyto tři aspekty nám posléze umožní určit správné marketingové strategie, sestavit nabídku produktů či služeb a naplánovat reklamní kampaň: * Geografická data. Pomohou nám blíže se zaměřit na určitou zeměpisnou oblast podle typu a stylu života jejího obyvatelstva, * Demografická data. Mapují chování zákazníků s ohledem na věk, pohlaví, vzdělání, příjem, zaměstnání nebo rodinný stav, a * Nákupní historie. Zaměřuje se na konkrétního zákazníka, jeho dosavadní obchody s firmou, jejich frekventovanost a ochotu utrácet.
**Datum vydání: IV/2002** Article source bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům Read more articles from bcentral