Co musí manažer vědět, než odjede do Číny

Jakákoli společnost, která chce uspět v Číně (a jejich počet vzrůstá každým dnem), musí pochopit, na čem záleží daleko více než na porozumění místní rozvodné síti a dobrých vztazích s vládními úředníky - v Číně nejvíce záleží na manažerech, které opravdu baví koučování zaměstnanců. Ať už pracují v Beijingu, Šanghaji nebo v Guangzhou, manažeři nadnárodních společností, kteří zůstávají zavření ve své kanceláři a jen zřídka poskytují zpětnou vazbu o výkonu svých zaměstnanců nebo radu, jsou určeni k neúspěchu. Místní pracovníci, kteří potřebují řídit své kanceláře a továrny, budou hledat šéfy, kteří jim pomohou posouvat se v kariéře kupředu. Jak se rychle rozvíjí čínská ekonomika, nadnárodní, státní a soukromé podniky divočeji soupeří o talenty.

Mladí, vzdělaní Číňané z nejlepších škol s několika lety pracovních zkušeností mají často na výběr juniorské a střední manažerské pozice v obchodu, marketingu, financích, výrobě a veřejné správě. Také si mohou říct o mnohem vyšší platy, než tomu bylo před pár lety. Přesto nejsou peníze jejich hlavní prioritou, když zvažují nabídku. Za nejdůležitější považují růstový potenciál pozice a blízké pracovní vztahy s nejbližším nadřízeným. Mladí Číňané, z nichž mnoho je produktem čínské politiky „jedno dítě a dost“, také často vyžadují koučink, jak získat nezávislost na rodičích. Mladí nechtějí zůstávat v jedné práci déle než několik let, hledají výcvik a časté povyšování a jsou ochotni změnit práci kvůli postupu.

-ba-

Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal