Pokud jako ředitel firmy nemáte přehled o aktivitách vašeho personálního ředitele a nejste si jisti ani tím, co by měl vlastně dělat, aby podpořil konkurenceschopnost vaší společnosti, přečtěte si následující doporučení serveru Businessweek.com. Vaše HR by v tuto chvíli mělo zabezpečovat následující funkce:
-
Spolupracovat s vámi a dalšími firemními lídry na komunikaci vize vaší společnosti za použití všech dostupných komunikačních kanálů.
-
Prodávat vaši firmu talentům nejen z řad uchazečů o práci, ale i klientů, médií a celé vaší obchodní komunity.
-
Vést všechny zaměstnance k otevřenosti a pravdomluvnosti v obtížných dobách.
-
Propagovat kulturu postavenou na originalitě, nikoli měřítkách stejných pro všechny.
-
Přivádět kvalifikované a motivované lidi pro zajištění růstu vaší společnosti.
-
Směřovat funkci HR od administrativní k partnerské vůči jednotlivým obchodním jednotkám.
-
Zajišťovat HR procesy tak silné, aby odpovídaly regulačním nařízením, ale zároveň zůstávaly lidské.
-
Budovat kulturu spolupráce a bojovat za zaměstnance v každém navrhovaném projektu.
-
Průběžně se zajímat o názory zaměstnanců na firmu a kariéru, nejen jednou ročně.
-
Nahrazovat strach důvěrou při každé příležitosti, ať už to budou tréninky, manažerské postupy nebo každodenní rozhovory na pracovišti.
-kk-