Je to zkrátka shrnutí všeho, co víte – to není zase tak špatný nápad. V konečném důsledku je SZ skutečně způsob, jakým pohlížíte na svět obchodu. Stejně jako podnik, který budujete, lidé, s nimiž pracujete, stroje a zařízení, které používáte atd., i znalosti vyžadují takové řízení, aby zajistily co největší návratnost investic. Sumu těchto poznatků tvoří údaje o výrobních procesech, projektech, dodavatelích i zákaznících, ale také patenty, výsledky výzkumů, marketingové strategie, obchodní plány, ochranné známky… Každodenní poznatky nashromážděné zaměstnanci, vědomosti dosažitelné prostřednictvím Internetu – i to přispívá k celkovému obrazu.
Znalosti nejsou totéž, co informace, které nejsou zase to samé, co data – data se organizováním stávají informacemi, které se pak stávají znalostmi, jsou-li využity v určitém kontextu. SZ vyžaduje tedy manipulaci se všemi třemi složkami. Je rozdíl mezi znalostí a tím, kdo tuto znalost má či zpracovává – první položka může časem ztrácet platnost, zatímco hodnota člověka obdařeného vědomostmi s postupem doby narůstá. Znalosti jsou fenoménem, který se používáním neznehodnocuje a nepotřebovává. Article source Destination KM - strategické informace o správě znalostí pro transformace podniků Read more articles from Destination KM