- Neodkládejte sepsání plánu – nečekejte, až budete mít dost času, až budete mít správné lidi, nebo až budete mít naléhavý důvod. Plán potřebujete. Začněte prvním návrhem a ten pak průběžně aktualizujte.
- Nepleťte si hotovost se ziskem – je mezi nimi velký rozdíl, například čekání na zaplacení od klientů může ochromit vaši finanční situaci, aniž by ovlivnilo vaše zisky, apod.
- Neřeďte své priority – plán zdůrazňující tři až čtyři hlavní priority má zaměření a sílu, plán s dvaceti prioritami už ne.
- Nepřeceňujte podnikovou ideu – myšlence dodává hodnotu až na ní vybudovaný byznys.
- Nepleťte si plán s plánováním – obojí je zapotřebí, ale plánovací proces nekončí s vyhotovením plánu.
- Nevyhýbejte se v prvních 12 měsících detailům – tím se myslí finance, milníky, termíny, odpovědnosti. Tok financí je důležitý, avšak potřebujete i mnoho detailů a bez nich je plán zbytečný.
- Nevypocujte detaily pro pozdější roky – plánování není účetnictví, vy jen odhadujete nejistou budoucnost. Tak jak jsou v prvních měsících detaily důležité, později jsou ztrátou času. Jak můžete naplánovat měsíční finance na tři roky dopředu?
- Nevytvářejte nesmyslně optimistické plány prodeje v blízké budoucnosti.
- Nerozepisujte se příliš – zachovejte plán krátký a zaměřený na hlavní priority.
- Nevypocujte formátovací detaily – žádný plán ještě neselhal, protože nadpisy nebyly barevné. Neskrývejte důležité informace do směsi typů písma, barev atd.
-ba-