Důvěra má podstatný vliv na rozhodování, která lidé dělají. Jak v soukromí, tak i v práci. Důvěra se stává klíčovým faktorem budování reputace.
Průzkum mezinárodní PR agentury Golin/Harris poukázal na ztrátu důvěry a důvěryhodnosti amerických společností způsobenou neetickými praktikami v podnikání. Výsledkem je ostré sledování chování a komunikace společnosti ze strany široké veřejnosti. Na obě strany se bude klást velký důraz, protože se stanou důležitým elementem v procesu postupného obnovování důvěry k podnikatelským praktikám.
Studie identifikovala 12 oblastí, které mají na důvěru a důvěryhodnost největší vliv:
- otevřenost a čestnost podnikatelských praktik,
- přímočará a otevřená komunikace společnosti navenek,
- produkt poskytující přidanou hodnotu,
- starostlivost o záležitosti a rozvoj zaměstnanců,
- kvalita produktů a další služby,
- pochopení potřeb zákazníka a jejich efektivní uspokojení,
- komunikování leaderů na trhu,
- komunikace finančních ukazatelů,
- inovace a odlišení se od konkurence,
- výkonný ředitel jako obraz společnosti,
- přínos rady ku prospěchu společnosti,
- zainteresovanost v rozvoji komunity.
Nejdůležitější roli v procesu budování důvěry hraje ředitel společnosti. Ten je zároveň budovatelem a strážcem vztahů ve společnosti a zájmů jejích skupin.
-pk-