Firemní kultura se liší od státu ke státu, od firmy k firmě. Některé jsou na svou firemní kulturu zvláště hrdé. Kultura firmy úzce souvisí s kulturou manažerskou. Společnost Target Internationl Executive Search ve spolupráci s britskou univerzirou Kenley Management College realizuje v tomto období dosud největší průzkum manažerské kultury ve střední a východní Evropě.
Průzkum se věnuje vyhledávání top a senior managementu v regionu. Otázkou dne je, jak vlastně vypadá daný management v očích zahraničních manažerů, kteří do regionu přicházejí ze svých západoevropských centrál. Očekává se, že výsledky budou kontroverzní.
Tato manažerská studie je součástí série zjišťování, které proběhly v západní Evropě. V Portugalsku a Irsku se průzkum střetl s velkým ohlasem a přinesl velmi zajímavé výsledky. Týkaly se silných a slabých stránek lokálního managementu tak, jak je viděly oči cizinců, kteří v daných zemích pracují.
Tato série průzkumů je prvním systematickým pokusem porovnat situace, ve kterých se experti ocitnou v různých zemích. Rozšiřování Evropské unie a globalizace nás nutí usilovat o vzájemné pochopení a akceptování toho nejlepšího, co každý z nás přináší.
-pk-