Chytré prezentace: Rozdávaný text

Je jisté, že řada lidí bude chtít během prezentace psaný záznam toho, co bylo řečeno a je důležité tomuto požadavku vyhovět. Pokud ale budete mít 15, 20 nebo 30 slajdů a dáte publiku stejný počet stran, je téměř jisté, že je nikdo všechny nebude číst.

Stejně tak to lidé vzdají v případě obsáhlých tabulek nebo grafů s danou problematikou. Omezte se proto na méně než pět stránek – včetně grafiky – to vás přinutí vyjádřit se jasně a výstižně.

Co když ale tištěný prospekt obsahuje z větší části grafiku? Takovou, která při živé prezentaci podtrhne vaše slova? Je výborná pro přenos vašeho sdělení, ale výtisk takových slajdů bude zřejmě k ničemu někomu, kdo nebyl přímo ve vašem publiku.

 

PowerPoint a Keynote byly navrženy tak, aby vám vizuálně pomáhaly podporovat předávání informací vašemu publiku. Využít je pro vytvoření dokumentu může být snadné pro vás, ale zcela nevhodné pro vaše publikum.

 

Pokud chcete formu snadnou (pro vás) a poněkud efektivnější (pro vaše publikum), pak dejte dohromady všechno, co by publikum mělo vědět do sekce poznámek na každém slajdu a vytiskněte to jako „notes“. Pokud budete potřebovat svou prezentaci přeposlat někomu e-mailem, vytvořte i verzi PDF.

 

Uvědomte si, že vaše formátovací možnosti jsou ve Wordu na mnohem lepší úrovni. Umožní vám lépe přilákat pozornost na nejdůležitější body.

 

-av-
Zdroj: Presentations - informace o technologiích a technikách efektivní komunikace
Zobrazit přehled článků ze zdroje Presentations